Motorülés

Motorok, robogók, chopperek, quadok és más motorizált járművek ülésének felújítása

A képeken látható Yamaha Majesty robogó üléseinek felújítását a tulajdonos esztétikai és praktikus okokból rendelte meg. Az eredeti kárpit nem bírta a gyűrődést és a varrás mentén csúnyán kiszakadt. Emellett a tulaj számára a gyári ülésmagasság túl alacsonynak bizonyult, ezért a motorülést az újrakárpitozás előtt megmagasítottuk.

A képen látható 125 köbcentis Vespa kiült ülését újítottuk fel. A motor a gyáritól eltérő színű piros kárpitot kapott a nyereg elején fehér betéttel. A metálszürke robogót a gyártó eredetileg fekete vinil üléssel szállítja, melynek érdekessége, hogy a motorülés alatti rekesz zárja a kárpitozott részen található, így a kárpitozást nagyobb odafigyeléssel kell végezni.

Idén tavasszal a motoros szezon kezdetén egy Aprilia Scarabeo kárpitozásával kezdtük a motorülés felújításokat. A 460cm3-s olasz robogót érdemes összevetni autókárpitos szemmel is japán kollegájával a 400-as Burgman-nel. A két robogóról korábban a totalbike-on olvasshattunk egy rövid összehasonlítást. Honlapunkon most megtekintetők mindkét jármű (már felújított) ülései. A képekért köszönet a tulajdonosnak!

Gyakran találkozunk nem kellően ápolt, lestrapált motoros bőrülésekkel. Így volt ez ennek a Suzuki Burgman 400-as ülésének szervizelésénél is. Előző gazdája a gyári ülést rendesen kiülte. A motort szabadban tartották ponyva nélkül. A kárpit leginkább a varrásoknál sérült, a szivacs beázott. Az új tulaj elvárása egy esztétikus de strapabíró bőr motorülés volt.