Ford természetes és újrahasznosított autókárpit anyagok
molnarzoltan / 26.10.2013

Természetes és újrahasznosított autókárpit anyagok

Az autógyártásban a szintetikus összetevők mellett a modern technológiáknak és a környezettudatos gyártóknak köszönhetően egyre inkább tért hódítanak a természetes alapú anyagok is.

 Egy korábbi autókárpitos blogbejegyzésünkben például a német beruházó áltatal létesített magyarországi csalánültetvénytről adtunk hírt. A Vésztőn termesztett növényekből készülő autókárpit elemeket luxusautókba építik majd be. De vajon tudtják-e, hogy Henry Ford, a T-modell megálmodója volt az amerikai szójaipar egyik úttörője? 1932 és 33 között a Ford Motor Company mintegy 1,25 millió dollárt invesztált szója kutatásokba. A 1935-ben már minden egyes Ford autó gyártásánál használtak fel szóját. Például szójaolajat használtak az autók festésénél és a lengéscsillapítók folyadékánál.

Henry Ford így nyilatkozott a Rotary Magazin Rotary 1933 szeptemberi számában:

"Miért éljük fel az erdőket, amelyek évszázadok alatt fejlődtek ki és a bányákat melyek létrejöttéhez egész korszakoknak kellet eltelnie, ha ugyanazt tudjuk előállítani a mezőkön egyévi terméssel?"

Egyes mai Ford modellek üléseinek, fejtámláinak szivacsánál és tömítőgumiknál szintén használnak szójaolajat (4-11%-ban) csökkentve ezzel a technológia kőolajfüggőséget.

A cég mérnökei újabban kókuszrostok hasznosításával kisérleteznek, mely az újrahasznosíthatóság mellett egyéb előnyös tulajdonságokkal is bír úgy mint könnyű, tűzálló és  A kókuszadalékkal ellátott modern kompozit anyagok felhasználási területei lehetnek az ajtókárpitok, ülések kárpitanyaga, tárolódobozok (pl. kesztyűtartó) valamint alvázvédő elemek is. 

 

Forrás: Wikipedia, Ford